Een docent van mij zei dat Rijkswaterstaat een goede stageplek was. En toen heb ik dat door elkaar gehaald met het waterschap. Maar ik ben heel blij dat ik die fout heb gemaakt.”

Welke taken die je niet verwacht had doet jouw afdeling ook?

“Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen, omdat hiervoor stage heb gelopen bij twee andere bedrijven. Mijn vorige stage was bij WVO Zorg en daarvoor bij Juvent (een zorginstelling). Het grootse verschil tussen het waterschap en WVO Zorg, is dat ik hier het gevoel heb dat buiten mijn eigen team ook andere teams zijn waar ik interesse in heb. Dat had ik in de zorg niet. Als ik bijvoorbeeld kijk bij de afdeling Geo, zie ik daar ook dingen die ik mee wil nemen tijdens het leerproces deze stage.”

Hoe ben je bij het waterschap terecht gekomen

“Een docent van mij zei dat Rijkswaterstaat een goede stageplek was. En toen heb ik dat door elkaar gehaald met het waterschap. Maar ik ben heel blij dat ik die fout heb gemaakt. Ik wist wel wat het waterschap deed voor ik hier begon door het filmpje voor nieuwe medewerkers.”

Hoe ziet een gemiddelde stagedag eruit?

“Mijn gemiddelde stagedag is voornamelijk het registeren van meldingen en mensen helpen met hun technische problemen. Bijvoorbeeld als iemand zijn computer niet kan opstarten help ik mee en kijk ik wat het probleem en de oplossing is. En zorgen dat de nieuwe iPads en de nieuwe laptops de juiste instellingen hebben als ze worden gegeven aan een (nieuwe) waterschapper. Ik werk zelf eigenlijk nooit thuis, omdat ik als ik vragen heb als stagiair, ik ze direct kan stellen aan de mensen om mij heen.”

Wat is het leukste dat je tot nu toe gedaan hebt?

“Toen ik een kijkje mocht nemen op de peilboot. Er werd toen onderhoud gepleegd aan de boot dus kon ik bijvoorbeeld ook de machinekamer goed zien. Buiten mijn eigen afdeling vind ik dat heel interessant. Het is natuurlijk een project dat heel veel geld heeft kost en het is ook gewoon een hele mooi boot.”

Welke eigenschappen heb je ontwikkeld tijdens je stage bij het waterschap?

“Een eigenschap die ik deze stage nog meer heb ontwikkeld is telefoneren. Dat doe ik nu veel meer dan bij mijn vorige stage en als mensen bellen voor hulp moet je ze wel helpen. Ook hulp bieden aan anderen is iets wat ik meer heb geleerd.”

Wat zou je nieuwe stagiairs meegeven?

“Behandel niet als een stageplek, maar behandel het meer als je werk. Ik zie veel andere stagairs de stage niet serieus nemen en alleen maar bezig zijn met schoolopdrachten.”