Medewerker grond -en eigendommenbeheer

Een terras op de dijk? Extra land voor een boer? Jij duikt in de aanvraag en bepaalt of dit geregeld kan worden.

Wat ga je doen?

Je begeleidt trajecten om te komen tot privaatrechtelijke overeenkomsten over het gebruik van gronden. Denk aan erfpacht-, opstal-, pacht- en huurovereenkomsten, maar bijvoorbeeld ook aan overeenkomsten voor jacht- en visrecht. Werken aan trajecten voor niet-projectmatige grond aan- en verkoop behoort eveneens tot de functie. Intern heb je veel contact met je directe collega’s en verstrek je informatie aan anderen. Extern heb je diverse contacten, bijvoorbeeld met grondeigenaren en -gebruikers, taxateurs, notarissen en overheidsinstanties.
  • Het behandelen van in- en externe verzoeken tot het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot het gebruik van grond of de niet projectmatige aan- of verkoop van grond;
  • in- en extern overleg voeren over de mogelijkheid van in gebruik geven of aan- of verkoop van grond;
  • opstellen van contracten;
  • het administreren van privaatrechtelijke overeenkomsten voor het gebruik van grond in de database (GEO informatiesysteem) en het beheren van lopende overeenkomsten;
  • contacten onderhouden met notarissen voor overeenkomsten waarvoor een notariële akte moet worden opgesteld, of waarvoor goedkeuring nodig is;
  • het onderhouden van contacten met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland over de goedkeuring van pachtovereenkomsten en overeenkomsten visrecht;
  • het in- en extern geven van informatie over privaatrechtelijke overeenkomsten;
  • als ervaringsdeskundige is jouw input gewenst bij aanpassingen van de interne beleidsregels over het in gebruik geven van grond;
  • informatie aanleveren voor het opstellen van de begroting en jaarrekening;
  • je hebt je eigen contractenportefeuille en wordt verantwoordelijk voor een bepaald gebied.

Wat krijg je ervoor terug?

  • Salarisschaal 8 : € 2.781,- tot max. € 3.695,-;
  • 20 vakantiedagen en flexibele werktijden. Zo kan je werken tussen 07.00u en 19.00u;
  • boven op je salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB). Dit is 21% van je brutosalaris. Je bepaalt zelf waar je het aan besteedt, bijvoorbeeld voor extra vakantiedagen of dat je het laat uitbetalen;
  • daarnaast krijg je ook een Persoonsgebonden Basis Budget (PBB) van € 6.000,- per vijf jaar, dat je in kunt zetten voor vitaliteit en loopbaanontwikkeling;
  • een jaarcontract met uitzicht op vast dienstverband;
  • een 36-urige werkweek (fulltime);
  • wij zijn met ons kantoor naast het treinstation van Middelburg uitstekend bereikbaar met het OV. Heb je werkafspraken? Dan zijn er altijd bedrijfsauto’s beschikbaar;
  • vitaliteit is voor ons belangrijk. Wij vergoeden daarom deels je sportschoolabonnement;
  • ook krijg je een laptop, iPad en iPhone.

Wie ben jij?

  • Minimaal Mbo 4 niveau of Hbo denk -en werkniveau;
  • je hebt ervaring met het opstellen van contracten;
  • je kunt goed communiceren zowel met collega’s als externe contacten;
  • flexibele instelling, want niet éen dag is hetzelfde;
  • je kunt zowel zelfstandig als in een team werken;
  • je neemt initiatief en komt overtuigend over.

Wie zijn wij?

Waterschappers zijn doeners. Met de voeten -soms letterlijk- in de klei. Iedere Zeeuw is dagelijks afhankelijk van ons werk. En onze rol krijgt nog meer impact als je kijkt naar de enorme uitdagingen door klimaatverandering, zoals de zeespiegelstijging en beschikbaarheid van zoetwater. Om Zeeland veilig te houden en het welzijn van haar inwoners te waarborgen, zoeken wij collega’s die mee willen bouwen aan onze prachtige provincie.
Word jij ook een waterschapper? 

Team Grondzaken
Samen met je collega’s werk je in het team Grondzaken binnen de afdeling Bedrijfsvoering. Dit team bestaat uit 10 mensen en houdt zich vooral bezig met grondverwerving (voor projecten van de primaire afdelingen) en het beheer van de eigendommen van het waterschap.

Procedure

Bel ons gerust!
Over de functie: Sylvia van der Hoeff, teamleider 06-24667411
Over de sollicitatieprocedure: Ingrid van Bragt, recruiter 06-23640680.

Je kunt je sollicitatiebrief en cv t/m 11 september 2022 uploaden via de knop 'Solliciteren'. 
Een digitaal competentieonderzoek maakt onderdeel uit van de procedure.

Val jij onder de indicatie banenafspraak? Ook jij wordt van harte uitgenodigd om te solliciteren op deze functie.

De vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengezet. Bij gebleken geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang in de procedure.