Klanttevredenheids onderzoek Veerse Meer

10 jul 2018

Waterschap Scheldestromen start deze week met een klanttevredenheidsonderzoek onder gebruikers bij het Veerse Meer. Het waterschap en zijn partners willen graag weten of de gebruikers tevreden zijn met de recreatiegebieden.

Eind 2008 is een convenant gesloten tussen de Provincie Zeeland, de gemeenten Veere, Noord-Beveland, Middelburg en Goes en het waterschap. Samen werken zij aan goede voorzieningen rondom het Veerse Meer. Daarnaast werkt het waterschap samen met de Gebruikersraad Veerse Meer, waarin diverse marktpartijen zitten. De partners hebben afgesproken dat het waterschap periodiek onderzoek uitvoert naar de tevredenheid van de gebruikers. In 2010 is het vorige onderzoek gehouden. De voorzieningen werden toen met een 7,9 beoordeeld.

Met de bevindingen uit het vorige onderzoek is het waterschap aan de slag gegaan. Zo was de wens uitgesproken voor meer steigers en afmeermogelijkheden. Tijdens het klanttevredenheidsonderzoek van deze zomer moet blijken of mensen daar tevreden over zijn. Ook onderzoekt het waterschap of er nog andere opvallende zaken naar voren komen. Op de volgende locaties worden tussen 11 en 14 juli a.s. verschillende doelgroepen ondervraagd:

- De Meerkoet, Schelphoek en Oranjeplaat (doelgroep strandbezoekers);
- De Schotsman en Ruiterplaat (doelgroepen surfers en dagrecreanten);
- De eilanden Schutteplaat en Mosselplaat (doelgroepen zeilers en booteigenaren).

Begin augustus en begin september a.s. volgen er nog enkele ondervragingsronden.